Το gazzetta.gr συνάντησε στον... ουρανό τον Άλμπερτ Ριέρα και εξασφάλισε την πρώτη μεγάλη, αποκλειστική συνέντευξή του μετά τη μεταγραφή του από τον Ολυμπιακό στη Γαλατάσαραϊ.

Το... ραντεβού κλείστηκε στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης. «Θα τα πούμε στον αέρα», μας είπε ο Άλμπερτ Ριέρα, ο οποίος μιλάει πρώτη φορά για όλα έπειτα από τη μετακίνησή του από τους Πειραιώτες στην τουρκική ομάδα. Ο Ισπανός αριστερός εξτρέμ βρίσκεται εδώ και λίγες ώρες στη χώρα μας με σκοπό να περάσει το τριήμερο ρεπό που έδωσε στους παίκτες του ο προπονητής της «Γαλατά», Φατίχ Τερίμ, με τον αδελφό του Σίτο. Διαβάστε τι αποκάλυψε για τη μετακίνησή του από τον Πειραιά στην Κωνσταντινούπολη, τι δήλωσε για τους συχνούς τραυματισμούς του, αλλά και τι «απάντησε» στις δηλώσεις του Τζιμπρίλ Σισέ μετά το ντέρμπι στο «Γ. Καραϊσκάκης». Επίσης, ο 29χρονος αριστερός εξτρέμ παραδέχτηκε πως δεν έδωσε όλα όσα θα ήθελε στους «ερυθρολεύκους» και εξήγησε γιατί θεωρεί ότι έχει αφήσει... μισοτελειωμένη δουλειά στη χώρα μας.
 
Όλα έγιναν πολύ γρήγορα πριν από λίγες εβδομάδες. Εκεί που ήσουν έτοιμος να ξεκινήσεις μεγάλη χρονιά με τον Ολυμπιακό, βρέθηκες να φοράς τη φανέλα της Γαλατάσαραϊ. Τι συνέβη τελικά και μετακόμισες στην Πόλη;

«Πέρσι δεν έκανα προετοιμασία με την ομάδα, αλλά φέτος έκανα και αισθανόμουν πολύ καλύτερα. Από κάθε άποψη. Είχα καταλάβει τι ακριβώς ήθελε ο προπονητής, είχα καταλάβει τον ελληνικό τρόπο παιχνιδιού και γενικά είχα αρχίσει να αντιλαμβάνομαι πολύ καλύτερα τα πράγματα και αυτό με έκανε να νιώθω πολύ καλύτερα μέσα στο γήπεδο. Η αλήθεια, όμως, είναι πως η πρόταση της Γαλατάσαραϊ ήταν εξαιρετική.  Και αυτό που έγινε θεωρώ πως ήταν καλό και για τις τρεις πλευρές. Και για τον Ολυμπιακό και για τη Γαλατάσαραϊ, αλλά και για εμένα. Ο Ολυμπιακός πήρε χρήματα και γλίτωσε και αρκετά ακόμη καθώς είχα ακόμη έναν χρόνο συμβόλαιο, εγώ υπέγραψα ένα νέο τετραετές και η Γαλατάσαραϊ πήρε έναν παίκτη που ήθελε πολύ. Όταν όμως τελείωσε η περίοδος των μεταγραφών, είπα πως πρέπει πλέον να δώσω το 100% των δυνάμεών μου για τον Ολυμπιακό. Ήθελα να μείνω και εκείνοι ήθελαν να μείνω. Μετά, όμως, δόθηκε παράταση πέντε ημερών. Η Γαλατάσαραϊ επέστρεψε με νέα πρόταση και τελικά οι δύο ομάδες συμφώνησαν και πλέον είμαι παίκτης της Γαλατά και είμαι χαρούμενος γι’ αυτό».
 
Οι πρώτες ημέρες στην Πόλη πώς είναι; Έχεις προσαρμοστεί; Σου αρέσει η νέα σου ομάδα;

«Η αλήθεια είναι πως δεν ξεκίνησα όπως θα ήθελα τη σεζόν, μια και τραυματίστηκα στο φιλικό ματς Ολυμπιακός-Γαλατάσαραϊ, όταν ακόμη έπαιζα στον Ολυμπιακό, με αποτέλεσμα να μείνω εκτός αρκετές ημέρες. Ένιωσα μια μικρή ενόχληση, αλλά δεν ήταν τίποτα σοβαρό. Χρειάστηκε όμως να προσέξω αρκετά, καθώς ελλόχευε κίνδυνος υποτροπής. Έμεινα για λίγο εκτός και τώρα έχω αγωνιστεί σε τρία ματς και όλα πηγαίνουν καλά. Η ομάδα είναι σπουδαία και έχει υψηλούς στόχους. Προσπαθώ να μάθω τη χώρα, την πόλη, τη γλώσσα και την κουλτούρα των Τούρκων. Έχω αλλάξει πολλές χώρες στην καριέρα μου και ξέρω ότι ο πρώτος καιρός είναι δύσκολος, αλλά δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα, θα προσαρμοστώ».  
 
Πέρσι δεν είχες τη χρονιά που θα ήθελες με τον Ολυμπιακό. Πού θεωρείς ότι οφείλεται η περσινή σου παρουσία; Σε επηρέασαν οι τραυματισμοί;

«Η αλήθεια είναι πως είχα αρκετούς τραυματισμούς, γεγονός που δεν μου επέτρεψε να βρω ρυθμό. Κάποιες θλάσεις με κράτησαν πίσω και να ξέρετε ότι για έναν αθλητή είναι ό, τι χειρότερο όταν προσπαθεί να βρει ρυθμό να τραυματίζεται. Σίγουρα δεν έδωσα αυτά που ήθελαν και περίμεναν οι άνθρωποι του Ολυμπιακού και σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξαν οι τραυματισμοί».
 
Βλέπεις κοινά στοιχεία σε Ολυμπιακό και Γαλατάσαραϊ;

«Η Γαλατάσαραϊ είναι η μεγαλύτερη ομάδα της Τουρκίας. Όπως και ο Ολυμπιακός είναι η μεγαλύτερη της Ελλάδος. Η φετινή Γαλατά θυμίζει σε πολλά τον περσινό Ολυμπιακό καθώς έχει κάνει νέα αρχή σε όλα τα επίπεδα, όπως έκανε και ο Ολυμπιακός όταν ανέλαβε ο Μαρινάκης».
 
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα πρωταθλήματα, ποιο είναι καλύτερο, το ελληνικό ή το τουρκικό;

«Το πρωτάθλημα της Τουρκίας είναι καλύτερο κατά τη γνώμη μου, καθώς είναι 18 καλές ομάδες. Στην Ελλάδα τώρα έχουν μείνει 14, εκ των οποίων αρκετές δεν μπορούν να σταθούν σε ανταγωνιστικό επίπεδο· οπότε νομίζω πως το τουρκικό είναι σε υψηλότερο επίπεδο αυτή τη στιγμή σε σχέση με το δικό σας πρωτάθλημα».
 
Τον Ολυμπιακό τον παρακολουθείς; Έχεις δει κανένα φετινό του παιχνίδι;

«Όλα τα ματς τα έχω δει και θεωρώ πως έχει εξαιρετική ομάδα φέτος. Η δουλειά που έγινε στην προετοιμασία ήταν εξαιρετική και να είστε σίγουροι πως θα φανεί μέσα στο γήπεδο. Εκτιμώ πως ο Ολυμπιακός θα πάρει ξανά το πρωτάθλημα. Έχει πάρα πολλούς και ποιοτικότατους παίκτες, οπότε δεν θα έχει κανένα πρόβλημα».
 
Σε ποια παιχνίδι σού έκανε εντύπωση;

«Moυ άρεσε πολύ κόντρα στον ΠΑΟΚ και φυσικά απέναντι στην Άρσεναλ. Στο Λονδίνο έπαιξε εκπληκτικό ποδόσφαιρο και άξιζε να πάρει τουλάχιστον τον έναν βαθμό. Ορισμένες φορές, όμως, στο ποδόσφαιρο χρειάζεται και τύχη και ο Ολυμπιακός δεν την είχε με το μέρος του στο Λονδίνο».
 
Ακούγονται και γράφονται πολλά για την απόδοση του Κοστάντσο, εσύ τι γνώμη έχεις για τον Αργεντινό τερματοφύλακα;

«Θεωρώ πως ο Φράνκο είναι πολύ καλός τερματοφύλακας και δεν έχει αποδώσει όπως θέλει και μπορεί για καθαρά ψυχολογικούς λόγους. Όταν στα πρώτα ματς κάνεις κάποια σοβαρά λάθη και βλέπεις να χάνεις την εμπιστοσύνη του κόσμου, μετά όλα σου πηγαίνουν στραβά. Αν οι φίλαθλοι του δείξουν εμπιστοσύνη, η απόδοσή του θα ανέβει κατακόρυφα γιατί κατά τη γνώμη μου είναι καλός τερματοφύλακας. Ο κόσμος πρέπει να ξέρει πως αυτή η θέση είναι η πιο δύσκολη. Γιατί πολύ απλά αν κάνει λάθος ο τερματοφύλακας, τότε κατά 99% θα δεχτείς γκολ. Ενώ αν κάνει κάποιος λάθος όπως εγώ, όπου αγωνίζομαι στο χώρο του κέντρου, δεν θα φανεί τόσο».
 
Πιστεύεις ότι έχει τύχη να προκριθεί στην επόμενη φάση του Τσάμπιονς Λιγκ;

«Μετά τα  αποτελέσματα των πρώτων δύο αγώνων, δυσκόλεψαν πολύ τα πράγματα. Αν θέλει να έχει τύχη, θα πρέπει να πάρει τουλάχιστον τέσσερις βαθμούς κόντρα στην Μπορούσια Ντόρτμουντ, διαφορετικά θα κοιτάξει μήπως τερματίσει τρίτος».
 
Σου λείπει το Τσάμπιονς Λιγκ; Ήθελες να αγωνιστείς φέτος στη διοργάνωση με τη φανέλα του Ολυμπιακού;

«Φυσικά και μου λείπει το Τσάμπιονς Λιγκ. Έχω παίξει και ξέρω πώς είναι και γι’ αυτό μου λείπει. Αλλά νομίζω πως θα μου έλειπε ακόμη περισσότερο αν δεν είχα παίξει ποτέ σε αυτή τη διοργάνωση. Ετοιμαζόμουν να παίξω με τον Ολυμπιακό, αλλά τώρα το αυτό που κοιτάω είναι να πάρουμε το πρωτάθλημα με τη Γαλατάσαραϊ και να παίξω του χρόνου στο Τσάμπιονς Λιγκ με τη Γαλατά».
 
Οι φίλαθλοι του Ολυμπιακού σού λείπουν;

«Πάρα πολύ, πρόκειται για μερικούς από τους καλύτερους φιλάθλους του κόσμου».
 
Ποιο σύνθημά τους σου άρεσε πολύ και σε ανέβαζε;

«Σίγουρα όταν φώναζαν το όνομά μου με έναν γνωστό ρυθμό, ενώ μου άρεσε και ο ύμνος της ομάδας και γενικά όλα τους τα τραγούδια. Δημιουργούσαν πολύ όμορφη ατμόσφαιρα. Μαζί με τους φιλάθλους της Γαλατά είναι από τους πιο παθιασμένους στον κόσμο κατά τη γνώμη μου».
 
Υπήρξε, όμως, και μια στιγμή πέρσι όπου παραλίγο να έκαναν κακό στην ίδια τους την ομάδα. Στο ματς με τον Παναθηναϊκό. Φοβήθηκες σε εκείνο το παιχνίδι ότι ίσως θα γινόταν κάτι κακό; Ακούστηκαν, ειπώθηκαν και γράφτηκαν πάρα πολλά μετά από εκείνο το ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό. Η γνώμη σου;

«Αυτό που έγινε μπορεί να συμβεί παντού. Ακόμη και στον δρόμο όταν πηγαίνεις βόλτα με τους  φίλους σου».
 
Ναι, αλλά παίκτες του Παναθηναϊκού και κυρίως ο Σισέ, μίλησαν με πολύ σκληρά λόγια μετά τα όσα έγιναν. Τι έχεις να απαντήσεις;

«Ο Σισέ είπε αυτό που θέλει και αυτό που πιστεύει, εγώ αυτό που ξέρω είναι πως έγινε κάτι κακό, αλλά ήταν μια κακιά στιγμή και τίποτα παραπάνω. Δεν πρόκειται να ξαναγίνει και είμαι σίγουρος γι' αυτό. Πρέπει να το ξεχάσουμε γιατί ήταν μια κακιά στιγμή και κανείς δεν ήθελε να συμβεί κάτι κακό. Υπήρχε μεγάλη ένταση σε όλη τη διάρκεια του ματς και η κατάσταση ξέφυγε στο τέλος, αλλά νομίζω πως έγινε για πρώτη και τελευταία φορά. Δεν χρειάζεται να δώσουμε παραπάνω έκταση».
 
Θεωρείς ότι πρέπει να επιστρέψεις κάποια στιγμή για να τους δώσεις και άλλες χαρές;

«Νιώθω πως χρωστάω στον Ολυμπιακό. Έδωσαν πάρα πολλά λεφτά για εμένα το προηγούμενο καλοκαίρι για να με αποκτήσουν. Ήμουν η πρώτη μεταγραφή του κ. Μαρινάκη και ξέρω ότι η ομάδα έχει σχέδιο και μεγάλους στόχους και θα παίρνει για χρόνια το πρωτάθλημα. Πρόκειται για ένα μεγάλο κλαμπ και ποτέ δεν ξέρεις πώς τα φέρνει η ζωή. Τώρα είμαι στη Γαλατάσαραϊ και είμαι ευτυχισμένος. Το ίδιο και η οικογένειά μου. Υπέγραψα τετραετές συμβόλαιο και θέλω να το τιμήσω. Καμιά φορά, όμως, δεν ξέρεις πώς τα φέρνει η ζωή».
 
Οπότε δεν αποκλείεις το ενδεχόμενο να επιστρέψεις...

« Επαναλαμβάνω, στο ποδόσφαιρο ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τίποτα. Η Αθήνα μού αρέσει πολύ ως πόλη, με τον πρόεδρο διατηρώ άριστες σχέσεις και έφυγα ως φίλος. I didn't say bye, but just a “see you” (σ.σ. δεν είπα ποτέ αντίο, αλλά “τα λέμε”)».